pada tanggal july 18, 2010.. at 4.30pm at mid valley, aku bertemu dengan seorang hamba Allah yg belum pernah aku temui sebelum ini.. walaupon dr segi luaran tidaklah sehebat mcm ahli ulamak setelah bertemu & berbual dgn lbh lanjut mengenai life, problem self, future life etc.. barulah aku sedar yang hamba Allah neh bukan calang2 orgnya.. aku amt2 respect & hope aku dpt menjadikan dia sbg cth utk aku kuat smgt, kenali diri aku dgn lbh mendlm.. sidia neh telah byk memberi input yg sggh mendlm ttg apa shj yg aku ingin tahu (yg sedang bermain dipikiranku time tuh)..

inilah diantara input kiasan yg tlh disampaikan utk sy:-

1. pengalaman hidup mendewasakan manusia..

2. hargailah/sygilah diri sendiri sblm hargailah/sygilah org lain..

3. pokok pangkal pd diri sendiri.. apa shj yg kamu buat is in your own life..

4. peduli apa yg org nk kata ttg u.. janji u tahu diri u cmner & rs selese..

5. gunung sentiasa berubah tp hati manusia tidak sesekali berubah..

6. sebaidi air xkn mampu membuat selopak air kt seketul batu yg keras tetapi setitik air mampu membuat selopak air kt seketul batu yg keras..ertinya ilmu itu hdknya diambil sedikit demi sedikit agr smpi kpd kamu (memahami)..

7. sentiasa motivate diri sendiri to be a better person..

8. change your mind set drpd negative side to positive side..

9. jgn judge poeple dr luaran shj tanpa melihat kenapa & mengapa people to be like tht..

10. Kisah Nabi SAW, ttg seseorg yg amt menyintai Nabi SAW sebyk 3x.. akhirnya Nabi SAW bersabda, jika kau betol2 menyintai aku, maka bersedia kamu (seperti ombak memukul pantai)..

11. Kisah Luqman Al-Hakim, ringkasannya setelah keempat2 tmpt luqman & anknya lalui maka xde satu pon yg kene di mata penduduk. ertinya people xkn puaskan bile judge others people.. so be yourself & don't listen whatever people say a bad thing abt u..

12. kalo ada people yg bru or yg telah kenali lama dgn u tp xdpt time cara & diri u seadanya, so let it go tht people yg mcm ni..what for u keep this people yg x hargai u seadanya rite?? cari kwn yg betul2 boleh time diri u seadanya & not change of what u are now.. sbb attitude tu dah menjadi sebahagian drpd identiti u..

tq so much my dear best friend (fazziexerox), kerna kau telah share a great info to me & telah membuka mata hati aku ttg soal life, enviroment, friendship, family, respect & love myself :)

semoga Allah sentiasa bersama2 dgn kau no matter what happen k?? aku sentiasa mendoakan.. amin x2 :D