Dikala aku tgh down sgt2 mengenangkan kisah cinta silam aku... aku dipertemukan oleh Allah drpd seorg sahabat karib bru aku iaitu mr.zoy ini.. dia pernah mengingatkan aku ttg ALLAH, iaitu kenali diri kau sendiri bru kau kenali Allah kerana apa yg ada pd kau ada pd Allah (kiasan yg mendlm) yg bermaksud, kau mempunyai perasaan begitu juga dgn Allah, kau ada rupa, boleh melihat, mendgr, berckp, mempunyai perasaan suka, duka, marah, sedih, perihatin, mengingati etc begitu dgn Allah pon ada rupa, boleh melihat, mendgr, berckp,mempunyai perasaan suka, duka, marah, sedih, perihatin, mengingati etc. Ada satu ayat yg aku rs mmg terbaik drpd mr.zoy yg berbunyi "JANGAN PANDANG PADA PERISTIWA, TAPI PADA PADA YANG MAHA MENCIPTA PERISTIWA" maksudnya sungguh mendlm jika dihayati dgn bersungguh2 gitu.. pandangan sy ttg ayt mr.zoy ini adalah, jika kita pandang pd peristiwa... kita akn sentiasa down & asik terlalu memikirkan peristiwa yg sudeyyy pon berlalu..tetapi jika kita pandang pd yg maha mencipta peristiwa neh, kita akn mendpt suatu hikmah drpd peristiwa yg mengecewakan neh agr kita lbh tabah, sabar & mengingati Allah selalu..

ALLAHU AKHBAR!!!!!!! ALLAHU AKHBAR!!!!!!! ALLAHU AKHBAR!!!!!!!



P/S:: neh adalah comment drpd sahabat sy drpd FB berkaitan dgn tajuk ini :P